Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích
DIVIŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích. Práce obsahuje literární rešerši vztahující se k výzkumu využití organizovaných volnočasových nabídek. Literární rešerše charakterizuje starší školní věk, dále se zabývá výchovou ve volném čase a volným časem dětí a mládeže, institucemi pro trávení volného času dětí staršího školního věku a popisuje zájmovou činnost. Výzkumná část obsahuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy a výzkum samotný. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře děti staršího školního věku využívají volnočasové nabídky v Českých Budějovicích, a pokud je nevyužívají, tak z jakého to je důvodu.
Vliv volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku
Šťáhlavský, Libor ; Charyparová, Michaela (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se volnočasové instituce podílí na tvorbě životního stylu těchto dětí. Zabývá se také otázkou možných negativních vlivů soudobé společnosti na životní styl u dětské populace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy
Dvořáková, Tereza ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy" pojednává o volném čase studentů vybrané střední školy. Hlavním cílem je získat informace o jejich možnostech a překážkách v rámci volného času. Teoretická část největší pozornost věnuje tématu volný čas a vývojové období adolescence, a to napříč kapitolami. Neopomíjí ani související téma motivace, životní styl nebo technologie ve volném čase. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření a zkoumá, jakými aktivitami studenti střední školy naplňují volný čas, a zjišťuje, jaké jsou jejich možnosti a naopak bariéry ve volném čase. Na závěr jsem zrealizovala analýzu volnočasových institucí, na základě které byla vytvořena online mapa volnočasových institucí, ve kterých studenti mohou smysluplně trávit volný čas a být aktivní. Přínosné pro pedagogickou praxi jsou výsledky šetření, které mohou poskytnout zpětnou vazbu pro danou školu, ale také pro pedagogickou praxi na střední škole obecně.
Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy
Dvořáková, Tereza ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy" pojednává o volném čase studentů vybrané střední školy. Hlavním cílem je získat informace o jejich možnostech a překážkách v rámci volného času. Teoretická část největší pozornost věnuje tématu volný čas a vývojové období adolescence, a to napříč kapitolami. Neopomíjí ani související téma motivace, životní styl nebo technologie ve volném čase. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření a zkoumá, jakými aktivitami studenti střední školy naplňují volný čas, a zjišťuje, jaké jsou jejich možnosti a naopak bariéry ve volném čase. Na závěr jsem zrealizovala analýzu volnočasových institucí, na základě které byla vytvořena online mapa volnočasových institucí, ve kterých studenti mohou smysluplně trávit volný čas a být aktivní. Přínosné pro pedagogickou praxi jsou výsledky šetření, které mohou poskytnout zpětnou vazbu pro danou školu, ale také pro pedagogickou praxi na střední škole obecně.
Geneze volnočasových aktivit u studentů vysokých škol
BAREŠOVÁ, Eliška
V bakalářské práci s názvem "Geneze volnočasových aktivit u studentů vysokých škol." se zabývám vývojem volnočasových aktivit současných vysokoškolských studentů. Toto téma, které se týká volnočasových aktivit dětí a mládeže, narůstá v současné době na důležitosti. V současné době můžeme vidět mnoho dětí a mládeže, kteří tráví svůj volný čas s elektronickými přístroji, což v některých případech může přejít v patologický problém. V teoretické části se zabývám vývojem volného času a proměnami společnosti a vymezím, co pojem volný čas znamená. Zmiňuji funkce volného času, zájmovou činnost a její význam. Dále charakterizuji obsah a funkce výchovy mimo vyučování, faktory, které ovlivňují volný čas, volnočasové instituce a účastníky volnočasových činností. Ve výzkumné části provádím výzkum mezi vysokoškolskými studenty ze Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Výsledky z dotazníkového šetření jsou zaznamenány do jednotlivých grafů. Díky těmto výsledkům zjistím, jak se vyvíjely volnočasové aktivity vysokoškolských studentů od jejich povinné školní docházky po studium na vysoké škole. Dotazníkovým šetřením, které probíhalo mezi vysokoškolskými studenty, si ověřím dvě stanovené hypotézy. Prvním cílem této bakalářské práce je retrospektivní komparace volnočasových aktivit u studentů vysokých škol a druhým cílem je specifikování aktivních a pasivních volnočasových aktivit u studentů v průběhu jejich školní docházky a studia na vysoké škole. Výstup z této bakalářské práce v praxi napomůže k vytvoření koncepce volnočasových aktivit s akcentem na preventivní činnost.
Vliv volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku
Šťáhlavský, Libor ; Charyparová, Michaela (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem volnočasových institucí na utváření životního stylu dětí staršího školního věku. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se volnočasové instituce podílí na tvorbě životního stylu těchto dětí. Zabývá se také otázkou možných negativních vlivů soudobé společnosti na životní styl u dětské populace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Jebavá, Šárka ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Romana, Romana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá volným časem mládeže a možnostmi jeho využití se zaměřením na konkrétní instituci. Volný čas je součástí života všech, ať již se zdá, že ho mají dostatek či nikoli. Jeho využití může být různorodé. Smysluplné aktivity pro volný čas mládeže jsou důležité pro vývoj a výchovu mladých lidí. Práce je zaměřena činnost v kolektivech mladých hasičů. Teoretická část vymezuje pojmy volný čas, instituce a zabývá se fungováním dobrovolného hasičstva v České republice. Je zde charakterizováno zastřešující sdružení, jeho struktura a další náležitosti podstatné pro fungování celé organizace i nejnižších spolků, které jsou institucemi pro volnočasové aktivity mládeže, zejména na vesnicích. Praktická část je zaměřena na konkrétní sbor dobrovolných hasičů, v jehož rámci je zřízen kroužek mladých hasičů. Je zde zmapováno prostředí a podmínky, v nichž kroužek funguje. Cílem je zhodnocení, zda si organizace plní své cíle a doporučení postupů pro případné zlepšení.
Utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí
HRBÁČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí. Jejím cílem je ukázat, jak velký vliv mají rodiče a pedagogičtí pracovníci na to, jaké kroužky si děti vybírají. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, které se vztahují k tématu: volný čas, pedagogika volného času, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, dítě mladšího školního věku, rodina a její výchovné vlivy a organizace zabývající se volným časem. Vlastní výzkum je zaměřen na kvantitativní dotazníkové šetření, které je posléze doplněno metodou pozorování dětí mladšího školního věku při práci v kroužku a rozhovorem s vedoucími těchto kroužků.
Otázky volného času dětí a mládeže
MACHOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce ? ?Otázky volného času a mládeže? se zamýšlí nad problematikou volného času a mládeže a činiteli, kteří se podílejí na výběru volnočasových aktivit. V teoretické části byla zpracována odborná literatura. První kapitola charakterizuje rodinu a její vliv na výběr zájmových činností, v další kapitole jsou vybrány základní právní předpisy s tématem související. V dalších kapitolách jsou definovány a charakterizovány pojmy výchova a volný čas. Poslední kapitola popisuje instituce zabývající se výchovou ve volném čase. Praktická část je především zaměřena na hledání rozdílů ve způsobech trávení volného času dětí a mládeže v rodinách, které se hlásí k náboženskému vyznání a v rodinách bez vyznání. V praktické části byly stanoveny tři hypotézy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.